Jaarlijkse Algemene Aandeelhoudersvergadering

Mortsel / België, 24 april 2006 - 8.00 uur CET

Agfa-Gevaert houdt zijn Algemene Vergadering vandaag om 11.00 uur. De aandeelhouders zal worden voorgesteld om de uitbetaling van een brutodividend van 50 cent per uitstaand aandeel en de herbenoeming van Jo Cornu als bestuurder goed te keuren.

2007 wordt een scharnierjaar voor Agfa-Gevaert. Het is het laatste jaar waarin de drie groepen samenwerken als één bedrijf. Tijdens dit jaar blijft het realiseren van de groeistrategieën en de dagelijkse activiteiten uitermate cruciaal voor de drie groepen. Bovendien zullen in 2007 de voordelen van de besparings-plannen zichtbaar worden, maar men verwacht ook dat de grondstofkosten op een hoog niveau zullen blijven en zo opnieuw de resultaten zullen beïnvloeden.

Graphics verwacht in 2007 een doorbraak voor industriële inkjet, met groeiende verkoopcijfers en de geleidelijke eliminatie van de opstartverliezen in de loop van de tweede jaarhelft. Prepress is actief in een mature markt waar de verdere achteruitgang bij de analoge producten grotendeels gecompenseerd wordt door de groei bij de meer rendabele digitale drukplaten. In HealthCare moeten de verdere internationalisering van het ORBIS systeem en de groei van de overige digitale en IT-oplossingen de marktgebonden terugval in de omzet van de film- en printproducten meer dan compenseren. Specialty Products wint marktaandeel met zijn filmproducten en mikt bovendien op bijkomende groei met innovatieve producten en systemen.

De eerste kwartaalcijfers van Agfa-Gevaert worden bekend gemaakt op 3 mei 2007, vóór beurstijd.

(einde bericht)

Over Agfa.
De Agfa-Gevaert Groep is een van 's werelds toonaangevende bedrijven in beeldvorming en informatietechnologie. Agfa ontwikkelt, produceert en verkoopt analoge en digitale systemen voor de grafische industrie, de sector van de gezondheidszorg en specifieke industriële toepassingen.
Agfa heeft zijn hoofdkwartier in Mortsel / België. De onderneming is actief in 40 landen en heeft agenten in nog eens 100 landen doorheen de wereld.
De Agfa-Gevaert Groep realiseerde in 2006 een omzet van 3.401 miljoen euro.

Perscontact:
Katia Waegemans