Kesko kehittää voimakkaasti yhteiskuntavastuun toimintojaan

KESKO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 02.05.2007 KLO 14.15 1(1)

Keskoon on muodostettu 1.5.2007 alkaen uusi Vastuullisuus ja liiketoiminnan kehitys -yksikkö, jonka johtajaksi on nimitetty KTT Lasse Mitronen (49). Samassa yhteydessä yhteiskuntavastuun kehitysjohtajaksi on nimitetty dipl.ins. Ulla Rehell (46). Kehitysjohtaja Jouko Kuisma siirtyy eläkkeelle 1.7.2007.

Uuden yksikön tavoitteena on tehostaa Keskon yhteiskuntavastuutyötä ja kytkeä vastuullisuus entistä tiiviimmin osaksi normaalia johtamista ja liiketoiminnan kehittämistä. Yksikön vastuulla on Keskon ja K-ryhmän johtamismallin ja -menettelyjen ylläpitäminen sekä vastuullisen ja suorituskykyisen liiketoiminnan edistäminen ja käytännön työn ohjaaminen.

Vastuullisuus ja liiketoiminnan kehitys -yksikkö toimii Keskon varatoimitusjohtaja Juhani Järven alaisuudessa. Yksikön johtajaksi nimitetty Lasse Mitronen on työskennellyt Keskossa vuodesta 1984 lähtien. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on toiminut mm. Strateginen kehitys -yksikön johtajana vuodesta 2002 alkaen ja Yrityssuunnittelu -yksikön johtajana vuosina 1997-2002.

Kehitysjohtaja Ulla Rehell vastaa uudessa tehtävässään Keskon vastuullisuusperiaatteiden ja niihin liittyvien toimintamallien, käytäntöjen ja raportointien kehittämisestä ja toteuttamisesta Suomessa ja ulkomailla. Ulla Rehell on ollut Keskon palveluksessa vuodesta 2003 lähtien yhteiskuntavastuun kehityspäällikkönä. Tätä ennen hän on työskennellyt mm. PricewaterhouseCoopers Oy:ssä sekä Suomen Sokeri-, Cultor- ja Danisco -konserneissa.

Jouko Kuisma on ollut Keskon palveluksessa vuodesta 1976 lähtien. Kuisma on toiminut Keskossa monissa tehtävissä, mm. Keskon järjestöyhteyksistä vastaavana johtajana 1995-2001. Yhteiskuntavastuun kehitysjohtajana hän on toiminut vuodesta 2001 lähtien.

Keskon yhteiskuntavastuutyö on saanut jo useiden vuosien ajan laajaa tunnustusta sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Viime vuonna Keskon yhteiskuntavastuun raportti arvioitiin YK:n ympäristöjärjestö UNEPin järjestämässä maailmanlaajuisessa vertailussa jo kolmannen kerran parhaaksi kaupan alan yrityksistä.

Nimitettyjen kuvat ovat ladattavissa osoitteessa www.kesko.fi/Aineistot > Kuva-arkisto.

Lisätietoja:
Johtaja Lasse Mitronen, Kesko Oyj, puh. 01053 22614
Kehitysjohtaja Ulla Rehell, Kesko Oyj, puh. 01053 22464

Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään tarjoamalla arvostettuja tuotteita ja palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Kesko toimii Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.