FLSmidth Minerals vinder stor ordre på ferronikkelovne og -tørrere i Brasilien

Projektet vil blive afviklet som et samarbejde mellem FLSmidth Minerals' brasilianske kontor og det amerikanske hovedkontor.

Kontrakten omfatter to produktionslinier, bestående af komplette anlæg med roterende tørreovn, agglomerator og roterovn. Flere af FLSmidths produktselskaber bidrager som underleverandører til projektet, herunder FLSmidth Airtech som leverer elektrofiltre og posefiltre samt Pfister som skal levere kulfødeanlæg.

AABR har stor teknologisk ekspertise indenfor roterende tørrere og agglomeratorer. Projektet vil derfor være et udviklingssamarbejde mellem AARB og FLSmidth Minerals indenfor optimering af tørre/agglomereringsprocessen. Produktionsanlægget vil omdanne lateritisk malm, der indeholder ~1.8% nikkel, til ferronikkel bestående af  35 % nikkel.

"Dette projekt bekræfter FLSmidth Minerals førende position i ferronikkelindustrien samt FLSmidth Koncernens generelle førende position indenfor pyroteknologi og evne til at levere komplette roterovnsanlæg til den globale cement- og mineralindustri" siger adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Ordren vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening frem til anlæggets idriftsættelse i 2009.

---------------------

Henvendelse om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S, på tlf. 36 18 18 00.

Torben Seemann Hansen
Koncernkommunikationsafdelingen