PÖYRYLTÄ SUUNNITTELUPALVELUJA UUTEEN JÄTEPOLTTOAINEVOIMALAITOKSEEN SAKSASSA

Pöyry on solminut EBARA Environmental Germanyn kanssa sopimuksen suunnittelupalveluista sähkön ja lämmön yhteistuotantolaitoshankkeessa Frankfurtissa, Saksassa. EBARA Environmental Germany on Höchst EVA:n uuden voimalaitoksen pääurakoitsija. Toimeksiannon arvo on noin 2,5 miljoonaa euroa.

Pöyryn toimeksianto käsittää urakoitsijan suunnittelupalvelut vuonna 2007 sekä optiot suunnittelu- ja valvontapalveluista vuosina 2008 ja 2009.

Voimalaitos tuottaa noin 270 MW lämpövoimaa kolmella samanlaisella polttolinjalla käyttäen 670 000 t/a jätepolttoainetta. Lauhdevoimalaitos tuottaa noin 70 MW sähköä ja höyryä teollisuuskäyttöön. Jätepolttoaine tuotetaan erottamalla kiinteästä kotitalous- ja teollisuusjätteestä korkean lämpöarvon jae. Valmistuessaan vuonna 2009 jätepolttoainevoimala on Saksan suurin.

Pöyry on globaali energia-, metsäteollisuus- sekä infrastruktuuri- ja ympäristöaloihin keskittynyt konsultointi- ja suunnitteluyritys. Pöyryn liikevaihto vuonna 2006 oli noin 620 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 6400 asiantuntijaa.

PÖYRY OYJ

Satu Perälampi
viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja

Lisätietoja antaa:
Jean-Jacques Nyffenegger, President Renewable Energy, Pöyry Energy AG, Zürich, Sveitsi
puh. +41 76 356 2058

www.poyry.com