Nokia Music Store - vapaus nauttia musiikista

Lontoo, Iso-Britannia  - Miljoonia musiikkikappaleita tarjoava Nokia Music Store tuo tunnetuimpien artistien, riippumattomien levymerkkien ja paikallisesti kiinnostavien tekijöiden musiikin suoraan Nokia-laitteelle ja tietokoneelle. Uuteen Nokian Ovi-palvelukokonaisuuteen kuuluvan kaupan palveluihin kuuluvat sekä musiikin lataus että suoratoisto, mikä antaa käyttäjille vapauden kuunnella haluamaansa musiikkia haluamallaan tavalla.

Nokia Music Store -kauppaan pääsee yhdellä käyttäjätilillä sekä tietokoneelta että Nokia N81- tai Nokia N95 8GB -laitteelta ja muilta yhteensopivilta Nokia-laitteilta, joiden määrä kasvaa jatkuvasti. Kaupassa käyttäjät voivat selata uutta musiikkia tai etsiä suosikkiartistinsa musiikkia, lempikappaleitaan tai kokonaisia albumeita. Musiikin valinnassa voi käyttää apuna suosituksia. Kun käyttäjä löytää mieleisensä kappaleen, hän voi lisätä sen suosikkilistalle ja ostaa myöhemmin - tai ladata välittömästi ja siirtää kappaleen myös tietokoneelle. Tietokoneelle ladatut musiikkikappaleet voi vastaavasti siirtää yhteensopivalle Nokia-laitteelle, joita ovat esimerkiksi Nokia 5310 XpressMusic ja Nokia 5610 XpressMusic. Musiikkikaupassa on tarjolla useampia maksuvaihtoehtoja, kuten luottokortti, PayPal ja ennalta maksettavat lataussetelit.

Musiikkikauppa avataan Euroopan tärkeimmillä markkinoilla tänä syksynä, ja seuraavina kuukausina palvelu laajenee yhä useampaan  Euroopan ja Aasian maahan. Yksittäinen musiikkikappale maksaa Europaassa yhden euron ja albumi kymmenen euroa.. Musiikin suoratoiso tietokoneella maksaa kymmenen euroa kuukaudessa.

"Nokia Music Store yhdistää musiikkielämykset ja korkealaatuiset mobiililaitteet toimivaksi ja helppokäyttöiseksi kokonaisuudeksi. Tarjolla on valtava valikoima musiikkia, myös paikallista, ja käyttäjä voi ladata kappaleet suoraan Nokia-laitteeseensa", kertoo Nokian musiikkitoiminnoista vastaava johtaja Tommi Mustonen. "Käyttäjät voivat joko ostaa kappaleita suoraan Nokia-laitteeltaan ja tietokoneeltaan tai kuunnella tietokoneeltaan kokonaisia kappaleita rajoittamattomasti suoratoistona. Rajoittamaton suoratoisto on loistava tapa tutustua uuteen musiikkiin, ja sisäänrakennettu latauspalvelu sekä mobiililaitteille että tietokoneille on mainio tapa luoda musiikkikirjasto, joka kulkee aina mukana."

Nokia Music Store tarjoaa musiikkia joka mielentilaan - tästä pitävät huolen Universal Music Group ja muut suuret levymerkit sekä tuhannet riippumattomat levymerkit eri puolilta maailmaa. Kansainvälisesti tunnettujen artistien lisäksi Nokia Music Store pyrkii tarjoamaan enemmän paikallista musiikkia kuin muut digitaaliset musiikkikaupat. Musiikin valinnassa ovat apuna suositukset ja soittolistat, jotka perustuvat musiikkilajeihin.

"Ihmiset eivät halua kuunnella pelkästään megahittejä, vaan myös itselleen tärkeää ja merkityksellistä musiikkia paikallisilta tekijöiltä tai omalta kielialueelta. Siksi teemmekin yhteistyötä tuhansien levymerkkien kanssa, sekä suurten että riippumattomien. Haluamme tarjota palvelumme kautta eri maissa myös mahdollisimman paljon paikallisesti ajankohtaista musiikkia", Mustonen sanoo.

"Innovaatio ja mielikuvitus ovat digitaalisen musiikin latausmarkkinoiden kasvun avaintekijöitä. Musiikin ja myös meidän artistiemme kannalta on tärkeää, että mieleisen musiikin löytäminen ja ostaminen tehdään mahdollisimman helpoksi kuluttajille, missä ja milloin vain. Siksi toivotammekin Nokia Music Store -kaupan tervetulleeksi markkinoille", sanoo Universal Music Group Internationalin johtaja Lucian Grainge.

Musiikin jakelumuotona on korkealaatuinen WMA 192 -formaatti (Windows Media Audio, 192 kt/s). Tietokoneelle ladatun musiikin voi siirtää helposti Nokia-laitteeseen Windows Media Player -ohjelmalla tai uudella Nokia Music PC -sovelluksella, joka tulee saataville myöhemmin tänä vuonna. Nokia Music PC -sovellus tekee mahdolliseksi soittolistojen käänteisen synkronoinnin sekä musiikin yhtäaikaisen kopioinnin cd-levyltä mobiililaitteeseen ja tietokoneelle. Se mahdollistaa myös ostettujen kappaleiden automaattisen synkronoinnin ja suoran yhteyden Nokia Music Store -kauppaan. Nokia N81 -laitteen sisäänrakennetulla musiikkisoittimella käyttäjä voi luoda soittolistoja ja pitää musiikkikokoelmansa järjestyksessä. Sillä onnistuu myös kappale- ja esittäjätietojen editointi sekä albumikansien lisääminen - eikä tämä edellytä tietokoneen äärellä istumista.

Nokia
Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yritysratkaisuiden alueilla. Nokia toimittaa myös laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Multimedia

Nokia
Sähköposti: press.office@nokia.com

Taustatietoja toimittajille
Voit soittaa Nokia Music Store -kaupasta ostetettuja kappaleita seuraavilla Nokian laitteilla: Nokia 5310 XpressMusic, Nokia 5610 XpressMusic, Nokia 5700 XpressMusic, Nokia 6267, Nokia 6500 classic, Nokia 6500 slide, Nokia 6555, Nokia 7500 Prism, Nokia 7900 Prism, Nokia N75, Nokia N76, Nokia N81, Nokia N81 8GB, Nokia N91 8GB, Nokia N95 ja Nokia N95 8GB. Lisätietoja Nokia Music Store -kaupasta ja yhteensopivista laitteista on osoitteessa http://music.nokia.com

Tähän tiedotteeseen liittyviä kuvia sekä muuta aineistoa saa osoitteesta http://www.nokia.com/press/goplay