Befimmo: Actualisering per 30 juni 2007 van de waardering van de vastgoedportefeuille

Geslaagde kapitaalverhoging

• Intrinsieke waarde op 70,45 € per aandeel
  • Return op eigen kapitaal van 16,5 % over 12 maanden
  • Cashflow van het boekjaar in de lijn van de vooruitzichten
  • Verwacht dividend bevestigd
Op 30 juni 2007 bedraagt de 'fair value'[1] van de geconsolideerde portefeuille 1.803,7 miljoen €. De bezettingsgraad van de totale portefeuille bedraagt 95,1 % tegenover 93,6 % in het vorige jaar en 94,7 % bij de start van het boekjaar.

De waarde van de portefeuille - zonder investeringen en desinvesteringen - is sinds het begin van het boekjaar, op 9 maanden tijd, gevoelig gestegen (met meer dan 36 miljoen €). Deze toename betreft voornamelijk de gebouwen in de portefeuille van Befimmo vóór de aankoop van Fedimmo. De totale waarde hiervan is over deze periode gestegen van 1.078,4 miljoen € naar 1.119,2 miljoen €, hetzij een stijging van 3,3 %. De waarde van de portefeuille van Fedimmo is sinds de aankoop in december 2006 stabiel gebleven.

Aanvullende inlichtingen

Voor alle aanvullende informatie kunt u terecht op de maatschappelijke zetel:

Benoît De Blieck
Gedelegeerd bestuurder
Befimmo NV
Zaakvoerder van de vastgoedbevak Befimmo CVA
Waversesteenweg 1945
Tel.: 02/679.38.60
Fax: 02/679.38.66

[1] De waarden zijn opgesteld conform de IAS 40-norm die voor beleggingsvastgoed boeking in 'fair value' (juiste waarde) eist. Deze 'fair value' krijgt men door de 'beleggingswaarde' te verminderen met de gemiddelde transactiekosten over de laatste drie jaar. Dit komt overeen met 2,5% voor gebouwen met een waarde van meer dan 2,5 miljoen €, en 10% (Vlaanderen) of 12,5% (Wallonië) voor gebouwen met een waarde van minder dan 2,5 miljoen €.

Het volledig persbericht, inclusief de tabellen, kan gedownload worden via volgende link:

Persbericht (PDF)