Metso toimittaa lastulevylinjan Venäjälle

Metso Panelboard, joka kuuluu Metso Paper -liiketoiminta-alueeseen, toimittaa laitteet lastulevyn tuotantolinjaan Ugra-plit PLC:lle Khanti-Mansiskiin Venäjälle. Osapuolet ovat sopineet, että tilauksen arvoa ei julkisteta. Yleensä tämäntyyppiset toimitukset ovat arvoltaan noin 20-30 miljoonaa euroa. Toimitus ajoittuu vuoteen 2008 ja tuotanto käynnistyy vuonna 2009.

Metson toimitus sisältää linjan päälaitteet raaka-aineen käsittelystä hiotun levyn varastointiin, mukaan lukien Siempelkamp GmbH & Co. KG:n toimittamat kuivauslaitteet sekä jatkuvatoimisen puristimen. Lisäksi Metso Panelboardin toimitus sisältää tehdassuunnittelun sekä asennus- ja käynnistysvalvonnan.

Uusi tuotantolinja tulee sijaitsemaan Ugra-plitin toimipaikalla Sovetskissa. Linja on suunniteltu 150.000 kuutiometrin vuosituotantoon, mutta on laajennettavissa 260.000 kuutiometriin. Raaka-aineena käytetään sahausjätettä, mm. sahanpurua ja haketta.

Vuonna 2005 perustetun Ugra-plit PLC:n omistaa Khanti-Mansiskin autonomisen alueen omaisuudenhoito-osasto (Department of Property). Investointi on osa alueen metsäteollisuuden kehitysohjelmaa.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka liikevaihto vuonna 2006 oli noin 5 miljardia euroa. Metson 26 000 työntekijää yli 50 maassa palvelevat asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla.
www.metso.com

Lisätietoja antavat:
Kari Simolin, lastulevy-yksikön myyntijohtaja, Metso Panelboard, puh. 020 482 9616
Paul-Erik Toivo, markkinoinnin ja myynnin kehitysjohtaja, Metso Panelboard, puh. 040 821 3737