GC RIEBER SHIPPING - PROGRAM FOR KAPITALMARKEDSDAG 4. JUNI 2008

GC Rieber Shipping har tidligere meldt at selskapet vil arrangere kapitalmarkedsdag for investorer, analytikere og finansielle samarbeidspartnere onsdag 4. juni 2008 fra kl. 1300-1630 med etterfølgende sosialt arrangement. Det endelige programmet for kapitalmarkedsdagen er nå klart og vil bli som følger:

Foredragsholder
Registrering m/lunsj

Innledning

GC Rieber Shipping i subseamarkedet
GC Rieber Shippings posisjonering og strategi

Bjarte Fageraas, CEO, Technocean
Geotekniske undersøkelser - en ny lønnsom nisje for GC Rieber Shipping

Olaf  Venema,  Managing Director & CEO, Bluestone Offshore Pte. Ltd.
Kaffepause

Marin seismikk - fokus på drift og rederiets kompetansebase

Arnstein Øvsthus, COO, GC Rieber Shipping
Is/Forskning - status og fremtid

Fremtidig verdiskapning
GC Rieber Shippings selskapskultur, kjerneverdier og overordnede strategi

Hans Petter Amundsen Klohs, CFO, GC Rieber Shipping
Oppsummering/spørsmål

Båtavgang til Cornelius Restaurant

1730-2030
Middag Cornelius Restaurant

Dinner speaker: Paul Christian Rieber, styreformann i GC Rieber Shipping

Kapitalmarkedsdagen vil bli holdt i Skipsbyggerhallen, Solheimsgaten 11, Bergen. GC Rieber Shippings ledelse vil være tilstede og gi oppdateringer på alle forretningsområder. Ledelsen og styreleder vil også være tilgjengelig for spørsmål gjennom hele dagen.

Gjennom programmet ønsker selskapet å kommunisere hvordan selskapet skal benytte sine finansielle muskler til å videreutvikle selskapets aktiviteter knyttet til offshore subsea og andre forretningsmuligheter knyttet til leting og utvinning av petroleumsforekomster, inkludert i Russland og i andre arktiske omgivelser.

Programmet avsluttes med middag på Cornelius Restaurant. Selskapet vil besørge transport med båt til restauranten, som ligger på en holme utenfor Bergen. Det vil bli besørget transport tilbake til Bergen, samt til Flesland kai for de som skal videre med fly samme kveld.

For de som ønsker å delta på kapitalmarkedsdagen og ikke allerede har meldt seg på, ber vi om at påmelding med angivelse av navn,                                   e-mailadresse/telefonnummer og hvem du representerer sendes innen 28. mai til Crux Kommunikasjon ved Lars Jørgen Ytrehus på e-mailadresse: lars.ytrehus@crux.no

Om GC Rieber Shipping:
GC Rieber Shipping er et industrielt selskap med virksomhet innen offshore/shipping, med fokus på høykvalitet maritim drift, prosjektutvikling og industriell porteføljestyring. Selskapet har en unik kompetanse på offshore operasjoner i værharde omgivelser samt design, utvikling og maritim drift av seismiske skip. Selskapet besitter også en betydelig kompetanse på subsea operasjoner, både via eierandelen på 52 % i subsea kontraktøren Technocean og gjennom langvarig samarbeid med andre sentrale aktører.

GC Rieber Shipping eier og opererer fem avanserte, flerfunksjonelle spesialskip for definerte markeder innen offshore subsea og isgående forskning og forsyning. Selskapet har også det maritime driftsansvaret for tolv seismikkskip eid av PGS, CGGVeritas og Fugro og prosjektledelse og byggetilsyn for fire avanserte seismikknybygg for Arrow Seismic (PGS), samt konvertering av to 2D/kilde skip. Selskapets forretningskontor og hovedkontor er i Bergen med egne driftskontorer i Sevenoaks (England) og Yuzhno-Sakhalinsk (Russland). Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker RISH.

Program kapitalmarkedsdag