Net Insight levererar Nimbra-utrustning för nätutbyggnad till mediaXstream

Stockholm -  Net Insight en ledande leverantör av effektiva optiska transportlösningar för media-, TV- och IP-nät, har erhållit en beställning till en ytterligare utökning av mediaXstreams mediatransportnät.

I april lanserade mediaXstream sitt nya nätverk baserat på Net Insights Nimbra-plattform för att transportera realtidskritisk videotrafik för professionella mediebolag i USA. Nätverket erbjuder högsta kapacitet för transport av okomprimerad och komprimerad High-Definition och Standard-Definition video och datatjänster.

Med Net Insights Nimbra-plattform kan mediaXstream möta sina kunders växande behov och garantera fullständig tjänstekvalitet (QoS) och tillgänglighet. Utbyggnaden av nätverket omfattar nya platser i USA, Kanada och Storbritannien. Nimbra-utrustningen ska levereras under det andra kvartalet.

För mer information, kontakta:
Fredrik Trägårdh, VD på Net Insight AB, +46 8 685 04 69,  fredrik.tragardh@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight erbjuder världens mest effektiva och skalbara optiska transportlösning för medianät, digitalt marksänd TV, mobil-TV-nät och IPTV/kabelTVnät.

Net Insights produkter garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) och tre gånger mer effektivt utnyttjande av bandbredden i konvergerade transportnät. Net Insights plattform Nimbra
TM levererar video, tal och data med 50 procent lägre driftskostnader och ökar kundens konkurrenskraft för existerande och nya intäktsgenererande TV- och videotjänster.

Med Net Insights produkter levererar våra kunder publika mediatjänster till mer än 100 miljoner människor i mer än 25 länder. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsen.
För mer information, se
www.netinsight.net

Om mediaXstream
För mer information, se www.mediaXstream.tv