PÖYRYLLE SUUNNITTELU JA ASENNUSSOPIMUS ITÄVALLASTA

PÖYRY OYJ          Lehdistötiedote 1.7.2008 klo 9.45

PÖYRYLLE SUUNNITTELU JA ASENNUSSOPIMUS ITÄVALLASTA

Pöyry on solminut Itävallan sähkönsiirtoverkon ohjauskeskuksen suunnittelu- ja asennussopimuksen itävaltalaisen voimayhtiön Verbund Austrian Power Gridin kanssa. Sopimuksen arvo on noin 2,4 miljoonaa euroa.

Wieniin rakennettavan uuden ohjauskeskuksen valmistuttua Verbund pystyy ohjaamaan kansallista sähkönsiirtoverkkoa tehokkaasti ja uusinta tekniikkaa hyödyntäen. Pöyryn toimeksianto käsittää kaikkien vaihtovirta- ja tasavirtakomponenttien, ohjauslaitteiden, muuntajakaapelointien, dieselgeneraattoreiden, akkujen, tasasuuntaajien ja jakelukeskusten yleis- ja detaljisuunnittelun sekä asennus- ja rakennustöiden johtamisen. Toimeksianto sisältää myös käyttöönottotarkastukset ja valmiin laitoksen loppudokumentoinnin toimittamisen asiakkaalle. Työ valmistuu vuoden 2009 aikana.

Pöyry Energy GmbH on Itävallan johtava energiaan sekä infrastruktuuriin ja ympäristöön erikoistunut konsultointi- ja suunnitteluyritys, jonka omistavat Pöyry Oyj ja Verbund AG.

Pöyry on globaali energia-, metsäteollisuus- sekä infrastruktuuri- ja ympäristöaloihin keskittynyt konsultointi- ja suunnitteluyritys. Pöyryn liikevaihto vuonna 2007 oli noin 720 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 7400 asiantuntijaa.

PÖYRY OYJ

Teuvo Salminen