PA RESOURCES: PA RESOURCES ÅTERBETALAR OBLIGATIONSLÅN PÅ 200 MUSD

PA Resources har återbetalat två obligationslån uppgående till totalt 200 miljoner USD.
Olje- och gasbolaget PA Resources AB tecknade i januari 2008 två obligationslån uppgående till totalt 200 miljoner USD och med förfallodag den 9 januari 2009. Det första obligationslånet, med ISIN-nummer NO 001 040 593 9, uppgick till 125 miljoner USD och det andra lånet, med ISIN-nummer NO 001 040 594 7, uppgick till 420 miljoner NOK.

Båda obligationslånen inklusive ränta har återbetalats i sin helhet på förfallodagen.

Stockholm den 12 januari 2009
PA Resources AB (publ)

För mer information, kontakta gärna:
Bo Askvik
CFO
PA Resources AB
Mobil: +46 708 19 59 18

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Storbritannien, Danmark, Nederländerna, Grönland, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources AB hade intäkter på 2 794 MSEK under 2007. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs i Stockholm (segment Large Cap). För mer information, besök gärna www.paresources.se.

PA RESOURCES PA RESOURCES ATERBETALAR OBLIGATIONSLAN PA 200 MUSD