Cisco udvalgt som officiel teknologipartner for FN’s Klimaforandringskonference i København

Cisco TelePresence vil muliggøre nøglediskussioner under globale klimaforandrings-forhandlinger

COPENHAGEN, DENMARK--(Marketwire - June 3, 2009) - Cisco (NASDAQ: CSCO) meddelte i dag, at det er blevet udvalgt af det Danske Udenrigsministerium som den officielle teknologipartner for de Forenede Nationers Klimaforandringskonference i København (COP15), som skal finde sted i København fra 7. december til 18. december 2009.

Cisco arbejder sammen med den danske regering om at anvende Cisco TelePresence(TM) systemer og netværksløsninger, som skal forbinde Konferencecenteret Bella Center med byer over hele verden. Ved hjælp af TelePresence, vil regeringsrepræsentativer, mellemstatslige organisationer, ikke-statslige organisationer og pressen for første gang være i stand til at afholde vigtige møder og klimaforhandlinger med interessenter i deres hjemlande eller andre steder, mens de er i København. Dette nye tilbud er en del af den danske regerings indsats for at gøre COP15 så miljø- og samarbejdsvenlig som muligt. Cisco TelePresence vil også blive anvendt til at muliggøre virtuelt person-til-person samarbejde mellem de Forenede Nationer og de danske værter forud for konferencen.

Partikonferencen er en årlig samling af medlemmerne i De Forenede Nationers Klimakonvention UNFCCC for at vurdere fremskridtet i behandlingen af spørgsmålet om klimaforandring. Målet med COP15 konferencen i København er at lave en global aftale mellem alle verdens lande om at reducere drivhusgasudslip forårsaget af menneskelige aktiviteter.

"Der er meget på spil for vores planet ved COP15. Som værtsland er Danmark godt klar over sit ansvar," sagde Svend Olling, departementschef i det kongelige danske Udenrigsministerium. "Det er vores ambition at finde innovative måder, hvorpå alle deltagerne i konventionen samt civile samfundsrepræsentativer kan samarbejde effektivt og på en bæredygtig måde om at opnå en ambitiøs aftale på COP15 i København. Med det for øje er vi henrykte over at have Cisco som vores officielle teknologipartner."

Cisco TelePresence skaber en levende ansigt-til-ansigt samarbejdsoplevelse via netværket, som gør det muligt for folk at samarbejde som aldrig før. CTS hjælper folk til at mødes virtuelt "i egen person" uden at rejse, dele indhold, og skabe videooptagelser af høj kvalitet og begivenheder, alt ved at anvende netværkets kraft til en fordybende person-til-person oplevelse. Deltagerne i COP 15 møderne i Danmark vil bruge CTS for at kommunikere ansigt til ansigt med kollegaer og interessenter i deres hjemlande.

"Teknologien har en afgørende rolle at spille i at hjælpe med til at forholde sig til verdens miljømæssige udfordringer. Muliggørende teknologier såsom video, virtualisering og forenede kommunikationer hjælper med at reducere mængden af energien, som vi forbruger og vore behov for at rejse, hvilket gør os i stand til at føre en mere effektiv og bæredygtig livsstil," sagde Laura Ipsen, Cisco’s chef- vicepræsident for Global Politik og Statslige Anliggender og medformand for Ciscos Eco-bestyrelse. "Cisco TelePresence og netværksløsninger vil gøre det muligt for deltagerne i COP 15 at samarbejde effektivt med eksperter i deres hjemlande, og gør dem i stand til at tage del i alle de nødvendige informationer for at opnå en aftale med minimal påvirkning af miljøet."

Cisco forpligter sig på et højt niveau af miljøansvar i dets forretningsoperationer, kultur, produkter og kundeløsninger. Det er Ciscos vision, at teknologiens kraft skal forvandle måden, hvorpå verden håndterer dens miljø- og energimæssige udfordringer. Internt har Cisco opstillet 482 TelePresence enheder i flere end 160 lokaliteter, hvilket har gjort det muligt at reducere drivhusgasudslip fra forretningsrejser med næsten 123.000 metric tons.

Om den danske Udenrigsministerium
Som værtsland er Danmark ansvarlig for alle de praktiske aspekter i organiseringen af COP15 i tæt samarbejde med FN’s Klimaforandrings- sekretariat. I Danmark er det kongelige danske Udenrigsministerium ansvarlig for logistik og kommunikation i forbindelse med COP15. For yderligere oplysninger besøg www.cop15.dk.

Om COP15
COP15 er den 15. årlige Konference for Partierne i de Forenede Nationers Klimakonvention UNFCCC. For yderligere oplysninger besøg www.unfccc.int.

Om Cisco
Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO) er verdensførende, når det gælder networking for internettet. Information om Cisco findes på http://www.cisco.com. For yderligere nyheder, besøg http://newsroom.cisco.com. Cisco udstyr i Europa leveres af Cisco Systems International BV, et helejet datterselskab af Cisco Systems, Inc.

Cisco, Cisco-logoet, Cisco Systems og Cisco TelePresence er registrerede varemærker eller varemærker tilhørende Cisco Systems, Inc. og/eller dets associerede organisationer i De Forenede Stater og visse andre lande. Alle andre varemærker nævnt i dette dokument eller website tilhører deres respektive ejere. Brugen af ordet partner forstås ikke som et partnerskabs- forhold mellem Cisco og noget andet selskab.

For direkte RSS-feeds af alle Cisco-nyheder, besøg venligst "News@Cisco" på følgende link:

Contact Information: Contact: Heather Dickinson Cisco PR-afdeling hdickins@cisco.com +44 20 8824 6049 Jennifer Greeson Cisco PR-afdeling jegreeso@cisco.com +1 202 354 2968