Perttu Louhiluoto nimitetty Metson EMEA-markkina-alueesta vastaavaksi johtajaksi

Metso Oyj:n lehdistötiedote 3.6.2009 klo 13

KTM, OTK Perttu Louhiluoto on nimitetty 1.7.2009 alkaen Kaivos- ja maarakennusteknologian EMEA-markkina-alueesta vastaavaksi johtajaksi. Hän vastaa Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan myynnistä, palveluiden toimittamisesta ja asiakassuhteista.

Louhiluoto on työskennellyt toiminnan tehostamiseen tähtäävistä hankkeista vastaavana johtajana Metson konsernihallinnossa lokakuusta 2008 lähtien. Uuden tehtävänsä myötä hän jää pois Metson johtoryhmästä ja Metson ylimmän johdon foorumista.

"Louhiluodon tähänastinen ura Metsossa on ollut lyhyt mutta hyvä. Nyt häntä tarvitaan vastuulliseen linjajohtajan tehtävään. Uskon tällaisen tehtäväkierron olevan hyväksi sekä Metsolle että Louhiluodolle itselleen. Me kaikki toivotamme hänelle mitä parhainta menestystä uudessa haastavassa tehtävässä", sanoo Metso-konsernin toimitusjohtaja Jorma Eloranta.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka erikoisosaamista ovat kestävät teknologia- ja palveluratkaisut kaivos-, maarakennus-, voimantuotanto-, automaatio-, kierrätys- sekä massa- ja paperiteollisuudelle. Metso työllistää noin 28 000 osaajaa yli 50 maassa. www.metso.com

Lisätietoa antavat:
Jorma Eloranta, toimitusjohtaja, Metso, puh. 0204 84 3000
Matti Kähkönen, toimitusjohtaja, Kaivos- ja maarakennusteknologia, Metso, puh. 020 484 3100