Kemira mukaan Cleantech Finland -hankkeeseen

Kemira Oyj
6.11.2009 klo 8.00

Kemira on liittynyt puhtaan teknologian Cleantech Finland -hankkeeseen tukeakseen veteen keskittyvää liiketoimintaansa. Kemira tarjoaa ratkaisuja veden laadun ja määrän hallintaan sekä kunnallisessa että teollisessa vedenkäsittelyssä.

"Kasvava tarve löytää ympäristön kannalta kestäviä ja energiatehokkaita ratkaisuja on merkittävä kasvutekijä liiketoiminnallemme. Cleantech Finland -hankkeen kautta saamme yhteistyöverkoston puhtaan teknologian alalla sekä konkreettista markkinointi- ja viestintätukea, jonka avulla Kemira voi profiloitua johtavaksi ympäristöalan yhtiöksi veden laadun ja määrän hallinnassa. Hanke tarjoaa erinomaisen tilaisuuden kertoa niistä ratkaisuistamme, joilla voidaan ehkäistä veden saastumista ja vähentää ympäristövaikutuksia", kertoo Kemiran toimitusjohtaja Harri Kerminen.

Cleantech-alaan kuuluvat kaikki tuotteet, palvelut, prosessit ja menetelmät, joiden avulla voidaan ehkäistä tai vähentää haitallisia ympäristövaikutuksia. Cleantech tarkoittaa parempaa laatua, tehokkuutta, kehitystä, vaikuttavuutta ja tuottavuutta. Cleantech Finland kokoaa yhteen Suomen johtavat alan yritykset ja asiantuntijat. Hankkeen osa-alue "Vesi ja jätevesi" liittyy suoraan Kemiran liiketoimintaan, jonka tavoitteena on palvella kuntia ja paljon vettä käyttäviä teollisuudenaloja, ja auttaa asiakkaita optimoimaan veden ja energian kulutustaan.

"Yksi suomalaisten ympäristöteknologian ratkaisujen menestystekijä on kyky käyttää energiaa ja luonnonvaroja tehokkaammin ja vähentää samalla päästöjä. Kemira on innovatiivinen ympäristöalan yritys ja vesikemian edelläkävijä", toteaa Cleantech Finland -ohjelmajohtaja Santtu Hulkkonen Finprosta.

Lisätietoja:

Kemira Oyj
Leena Lie, viestintäjohtaja, konserniviestintä
Puhelin: 040 745 7943

Finpro Oy
Santtu Hulkkonen, ohjelmajohtaja, Cleantech Finland, Finpro
Puh. 040 343 3341

Kemira on kansainvälinen kemian yhtiö, jonka liikevaihto on 2,8 miljardia euroa. Sen keskeisimpiä asiakkaita ovat runsaasti vettä kuluttavat teollisuudenalat. Kemira tarjoaa veden laadun ja määrän hallintaratkaisuja, joilla lisätään asiakkaiden energia-, vesi- ja raaka-ainetehokkuutta. Kemiran visiona on olla johtava vesikemian yhtiö. Kemiran maaliliiketoiminnasta vastaavan Tikkurilan tavoitteena on olla markkinajohtaja kauppa- ja rakennusmaaleissa sekä tietyissä puu- ja metalliteollisuusmaaleissa valituilla markkinoilla.

Linkki tiedotteeseen (Pdf) Link to the release