Metso toimittaa biomassakattilalaitoksen Yhdysvaltoihin

Metso Oyj:n lehdistötiedote 10.11.2009 klo 11:30 paikallista aikaa

Metso toimittaa biomassakattilalaitoksen Nacogdochesin voimalaitokseen Saculiin, Teksasin osavaltioon, Yhdysvaltoihin. Toimitukseen kuuluu myös automaatiojärjestelmä. Tilaus kirjataan Metson Energia- ja ympäristöteknologian neljännen vuosineljänneksen aikana saatuihin tilauksiin. Laitos käynnistyy vuonna 2012. Tilauksen arvoa ei ilmoiteta.

Uusi kattilalaitos hyödyntää kerrosleijuteknologiaa (BFB) ja käyttää pääpolttoaineinaan metsäjätteitä sekä kaupan ja teollisuuden puujätettä. Se tuottaa noin 100 megawattia uusiutuvaa sähköenergiaa ja on valmistuttuaan yksi maailman suurimmista ja tehokkaimmista biomassakattilalaitoksista.

Nacogdochesin voimalaitoksen toiminnasta vastaa sen omistaja Southern Power, joka on yhdysvaltalaisen Southern Companyn tytäryhtiö. Laitos on tehnyt 20-vuotisen sopimuksen uudistuvista energialähteistä tuotetun sähkön toimittamisesta Teksasin osavaltiossa sijaitsevalle, Austinin kaupungin omistamalle energiayhtiö Austin Energy Inc.:lle.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka erikoisosaamista ovat kestävät teknologia- ja palveluratkaisut kaivos-, maarakennus-, voimantuotanto-, automaatio-, kierrätys- sekä massa- ja paperiteollisuudelle. Metso työllistää noin 26 500 osaajaa yli 50 maassa. www.metso.com

Lisätietoa lehdistölle antaa:
Bob Deneault, johtaja, Capital Sales, Voimantuotanto-liiketoimintalinja, Pohjois-Amerikka, Metso, puh. +1 704 414 3446