Forløb af den ordinære generalforsamling

København, den 28. april 2011

Schaumann Properties A/S’ fondsbørsmeddelelse nr. 8 / 2011

Forløb af den ordinære generalforsamling

Der blev i dag afholdt ordinær generalforsamling i Schaumann Properties A/S.

Til dirigent valgtes advokat Peer Meisner.

Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og beslutningsdygtig, og at 66% af det totale antal aktier svarende til 72% af de udestående aktier (antal aktier excl. selskabets egne aktier) var repræsenteret.

Dagsordenen behandledes således:

1.   Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed blev taget til efterretning.

2.   Selskabets reviderede årsrapport for 2010 blev gennemgået.

Bestyrelsens formand gjorde herunder opmærksom på, at mere end halvdelen af aktiekapitalen er tabt, og at der i den forbindelse forhandles med selskabets långivere om en ordning, der kan skabe forudsætninger for en reetablering af aktiekapitalen jf. beskrivelsen heraf i årsrapporten.

Herefter blev årsrapporten godkendt.

3,  Det besluttedes at disponere resultatet for 2010 som foreslået i årsrapporten, hvorefter der ikke betales udbytte for 2010.

4.  Generalforsamlingen meddelte decharge for bestyrelse og direktion.

5.  Generalforsamlingen genvalgte samtlige bestyrelsesmedlemmer, som er Allan Andersen, Leif Djurhuus, Jens Schaumann, Jens Erik Høst og Erik K. Skjøtt.

6.  Beierholm, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som revisor.

7.  Generalforsamlingen vedtog bestyrelsens forslag om at ophæve vedtægternes § 2 om selskabets hjemsted.

8.  Generalforsamlingen vedtog bestyrelsens forslag om at nedsætte selskabets aktiekapital fra nom. kr. 115.171.147,00 til nom. kr. 1.157.171,47 og om ændringer af selskabets vedtægter i forbindelse hermed.

Kapitalnedsættelsen sker til dækning af tab

Nedsættelsen sker ved, at hver akties stykstørrelse reduceres fra én kr. én til øre, idet antallet af aktier forbliver uændret.

9.  Generalforsamlingen vedtog bestyrelsens forslag om at bemyndige bestyrelsen til at forhøje selskabets aktiekapital med op til nominelt kr. 500.000.000,00 ved tegning af aktier til markedskursen eller, såfremt kapitalforhøjelsen sker i forbindelse med en fortegningsemission, til en favørkurs. Samtidig vedtog generalforsamlingen de i konsekvens af forslaget følgende ændringer af selskabets vedtægter.

De nye aktier kan efter bestyrelsens valg tegnes ved kontant indbetaling, apportindskud eller ved konvertering af gæld eller kombinationer heraf.

Bemyndigelsen til at forhøje aktiekapitalen er gældende til og med den 31. december 2015, og erstatter en tidligere bemyndigelse.

10. Der forelå intet under eventuelt.

Spørgsmål om denne meddelelse bedes rettet til bestyrelsens formand Allan Andersen eller til bestyrelsesmedlem Jens Schaumann, som begge kan kontaktes på tlf. nr. 70 21 01 13.

bestyrelsen

FBM nr 8 af 28.04. 2011.pdf