Keskisuomalainen Oyj käynnistää yt-neuvottelut liittyen sivun- ja ilmoitusvalmistuksen tuotannon uudelleenjärjestelyyn sekä painoliiketoiminnan työvuorojen muutokseen

Jyväskylä, 2011-10-25 14:31 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Keskisuomalainen Oyj                                                 Pörssitiedote

25.10.2011 klo 15.30

Keskisuomalainen Oyj:n sivun- ja ilmoitusvalmistukseen keskittyneiden tytäryhtiöiden Mediasepät Oy:n ja Tavukatti Oy:n toiminnot järjestellään uudelleen. Perusteena neuvotteluille on kehittää tuotantoprosessia, tuotteita ja palveluja. Alustavan arvion mukaan mahdolliset irtisanomiset ja osa-aikaistamiset koskevat enintään 15 henkilöä. Tavukatti Oy fuusioidaan Mediasepät Oy:öön 1.1.2012.

Painoliiketoimintaan erikoistuneessa tytäryhtiössä Lehtisepät Oy:ssä suunnitellaan viikonlopputyövuoroihin liittyvää muutosta. Järjestelyt toteutetaan tuotannollisista ja toiminnan uudelleenjärjestelyistä johtuvista perusteista. Alustavan arvion mukaan muutoksesta syntyy enintään viiden työsuhteen vähentämistarve.

”Sivun- ja ilmoitusvalmistuksen tuotantoprosessin uudelleenjärjestelyyn liittyy liiketoiminnan kehittämisprosessi. Olemme päättäneet panostaa mediatuotantoon liittyvien tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen, jolloin joudumme myös katsomaan, miten nykyiset toiminnot voidaan järjestää parhaalla mahdollisella tuotantotavalla.

Tytäryhtiöidemme uudelleenjärjestelyihin vaikuttavat myös toimintaympäristössä tapahtuvat muutokset. Tilattaville sanomalehdille suunniteltu arvonlisäveron muutos heikentää alan toimintaedellytyksiä ja lisää alan uudelleenjärjestelyiden tarvetta”,  sanoo konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

KESKISUOMALAINEN OYJ

Vesa-Pekka Kangaskorpi