Kvartalsmeddelelse for Q1 2012

E-mail:investor@dkcompany.dk

Website: www.dkcompany.dk

Periodemeddelelse vedr. 1. kvartal 2012

Bestyrelsen for DK Company A/S har den 15. maj 2012 godkendt regnskabet for 1. kvartal af 2012, der omfatter perioden 1. januar 2012 til 31. marts 2012 og er ikke reviderede.

Resultatet for perioden 1/1 2012 – 31/3 2012 (3 mdr.)

• Koncernens omsætning for perioden blev på MDKK 220 mod samme periode sidste år MDKK 143 svarende til en stigning på 54,4%.
  • Dækningsgraden for peroden blev på MDKK 113 mod samme periode sidste år på MDKK 65. Forbedringen skyldes primært forbedrede indkøbspriser samt en mere positiv udvikling i valutakurser i forhold til kalkuleret.
  • EBITDA for perioden blev på MDKK 36 mod sidste år MDKK 19.
  • Resultatet for perioden udgør MDKK 30 mod et resultat for samme periode sidste på MDKK 18, hvilket er en stigning på 67%.

Forventninger til årsregnskabet for2012

For regnskabsåret 2012 fastholdes de tidligere udmeldte forventninger før indregningen af købet af tøjdivisionerne Young, Modern og Retail fra BTX Group A/S der forventes at bidrage med en omsætning i niveau MDKK 550 – 600 og et forventet EBITDA i niveau MDKK 20 – 25 før transaktions- og restruktureringsomkost-ninger, jf. udmeldingen i Selskabsmeddelelse nr. 3/2012.

Som tidligere udmeldt er transaktionen betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse, som forventes at foreligge ultimo maj 2012. Overtagelsen forventes fortsat at blive den 1. juli 2012.

Selskabet har fra SKAT modtaget forslag om ændring af selskabets skatteansættelse for indkomståret 2008. Selskabet er i dialog med SKAT omkring det videre forløb i denne sag.

Regnskab for første halvår af 2012 vil blive offentliggjort den 28. august 2012.

Bo Knudsen                       Jens Poulsen

Bestyrelsesformand            Administrerende direktør

Selskabets Certified Advisor er Dahl-Sørensen & Partners A/S, Allan Reimann, tlf. +45 33 64 92 05

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Poulsen på telefon 96 600 700