Kvartalsmeddelelse for Q3 2012

E-mail:investor@dkcompany.com

Website: www.dkcompany.com

Periodemeddelelse vedr. 3. kvartal 2012

Bestyrelsen for DK Company A/S har den 10. november 2012 godkendt regnskabet for 3. kvartal 2012, der omfatter perioden 1. juli 2012 til 30. september 2012. Regnskabet er ikke revideret.

Integrationen med de tre tilkøbte BTX-divisioner Young, Modern og Retail Norge pr. 1. juli 2012 har, som nævnt i First North meddelelse nr. 10/2012, medført, at koncernen nu er blandt de tre største danske modeleverandører.

Såvel 3. kvartal 2012 som de første 9 måneder af 2012 er derfor påvirket af omkostninger i forbindelse med denne handel, samt i øvrigt af engangsomkostninger i forbindelse med strategisk frasalg af underskudsgivende brands samt investeringer i personale, retail-udvikling og forbedringer af it-platform for sikring af fortsat vækst i den samlede DK Company A/S-koncern.

Resultatet for perioden 1/7 2012 – 30/9 2012 (3 mdr.)

• Koncernens omsætning for perioden blev på MDKK 598 mod MDKK 221 for samme periode sidste år svarende til en stigning på MDKK 377, hvoraf MDKK 403 kommer fra de tre tilkøbte BTX-divisioner Young, Modern og Retail Norge pr. 1. juli 2012.

Den oprindelige DK Company A/S-koncern repræsenterer et fald på MDKK 26, hvoraf MDKK 46 relaterer sig til et omsætningsfald for de ophørende aktiviteter, mens de fortsættende aktiviteter har haft en omsætningsfremgang på MDKK 20 svarende til en stigning på 13,5%.

• Bruttoresultatet for perioden blev på MDKK 283 mod MDKK 112 for samme periode sidste år.

Forbedringen på MDKK 171 skyldes primært de tre tilkøbte BTX-divisioner med MDKK 189, mens den oprindelige DK Company A/S-koncern repræsenterer et fald på MDKK 18. Faldet i bruttoresultatet skyldes primært de ophørende aktiviteter på MDKK 20.

• Resultat før afskrivninger og særlige poster (EBITDA) for perioden blev på MDKK 77 mod sidste år MDKK 52.

De tre tilkøbte BTX-divisioner har forbedret EBITDA med MDKK 49, mens den oprindelige DK Company A/S-koncern repræsenterer et fald på MDKK 24. Faldet i EBITDA for den oprindelige DK Company A/S-koncern fordeler sig med MDKK 9 på de ophørende aktiviteter og MDKK 15 på de fortsættende aktiviteter.

• Resultat før skat for perioden udgør MDKK 50, hvilket stort set er uændret i forhold til MDKK 55 for samme periode sidste år.

De tre tilkøbte BTX-divisioner har forbedret resultat før skat med MDKK 29, mens den oprindelige DK Company A/S-koncern er faldet med MDKK 34.

Resultatet for perioden 1/1 2012 – 30/9 2012 (9 mdr.)

• Koncernens omsætning for perioden blev på MDKK 936 mod MDKK 479 for samme periode sidste år svarende til en stigning på MDKK 457, hvoraf MDKK 403 kommer fra de tre tilkøbte BTX-divisioner.

Den oprindelige DK Company A/S-koncern har realiseret en stigning på MDKK 54, hvoraf MDKK 73 relaterer sig til de fortsættende aktiviteter, mens de ophørende aktiviteter har haft en tilbagegang på MDKK 19.

Koncernens omsætning for perioden fordeler sig med MDKK 829 på fortsættende aktiviteter og MDKK 107 på ophørende aktiviteter mod henholdsvis MDKK 354 og MDKK 126 for samme periode sidste år.

• Bruttoresultatet for perioden blev på MDKK 444 mod MDKK 239 for samme periode sidste år.

Forbedringen på MDKK 205 skyldes primært de tre tilkøbte BTX-divisioner med MDKK 189, mens den oprindelige DK Company A/S-koncern repræsenterer en stigning på MDKK 16. Stigningen i bruttoresultatet for den oprindelige DK Company A/S-koncern fordeler sig med en stigning på MDKK 31 på de fortsættende aktiviteter og et fald på MDKK 15 på de ophørende aktiviteter.

Bruttoresultatet for perioden fordeler sig med MDKK 399 på fortsættende aktiviteter og MDKK 45 på ophørende aktiviteter mod henholdsvis MDKK 179 og MDKK 60 for samme periode sidste år.

• Resultat før afskrivninger og særlige poster (EBITDA) for perioden blev på MDKK 100 mod sidste år MDKK 76.

De tre tilkøbte BTX-divisioner har forbedret EBITDA med MDKK 49, mens den oprindelige DK Company A/S-koncern er forringet med MDKK 25. Faldet i EBITDA for den oprindelige DK Company A/S-koncern fordeler sig med MDKK 21 på de ophørende aktiviteter og MDKK 4 på de fortsættende aktiviteter.

EBITDA for perioden fordeler sig med MDKK 115 på fortsættende aktiviteter og MDKK -15 på ophørende aktiviteter mod henholdsvis MDKK 70 og MDKK 6 for samme periode sidste år.

• Resultat før skat for perioden udgør MDKK 60, hvilket er en mindre reduktion i forhold til MDKK 70 for samme periode sidste år.

De tre tilkøbte BTX-divisioner har forbedret resultat før skat med MDKK 29, mens den oprindelige DK Company A/S-koncern er forringet med MDKK 39. Faldet i resultat før skat for den oprindelige DK Company A/S-koncern fordeler sig med MDKK 15 på de ophørende aktiviteter og MDKK 24 på de fortsættende aktiviteter.

Resultat før skat for perioden fordeler sig med MDKK 72 på fortsættende aktiviteter og MDKK -12 på ophørende aktiviteter mod henholdsvis MDKK 67 og MDKK 3 for samme periode sidste år.

Forventninger til årsregnskabet for 2012

• Koncernens samlede omsætning for hele 2012 forventes fortsat at blive i størrelsesordenen 1,2 mia. kr.
  • Koncernens samlede forventningerne til resultat før afskrivninger og særlige poster (EBITDA) forventes at ligge i størrelsesordenen MDKK 70-80.
  • Den samlede koncernindtjening før skat for hele 2012 forventes at ligge i niveauet MDKK 45-50.

Koncernens fastholder forventningerne for regnskabsåret 2012.

DK Company A/S-koncernen vil også i det sidste kvartal af året have fokus på konsolideringen af forretningen gennem stram omkostningsstyring til sikring af fortsat organisk vækst og konkurrencedygtighed trods en fortsat udfordrende markedssituation. Endelig vil der fortsat være fokus på optimering af driften samt effektiv integration af de tre tilkøbte BTX-aktiviteter.

Der forventes ikke nye opkøb i 4. kvartal 2012.

Som meddelt i First North meddelelse nr. 5/2012 er selskabet i dialog med SKAT omkring skatteansættelsen for indkomståret 2008. Der er ikke siden meddelelsen fremkommet nyt i sagen.

Årsregnskabet for 2012 vil blive offentliggjort den 20. marts 2013.

Bo Knudsen                                                   Jens Poulsen

Bestyrelsesformand                                        Administrerende direktør

Selskabets Certified Advisor er Dahl-Sørensen & Partners A/S, Jesper Gøthgen, tlf. +45 33 64 92 00.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Poulsen på telefon 96 600 700