Marimekon uudistettu Tukholman-lippulaivamyymälä avautuu

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote 6.9.2023 klo 14.00

Marimekon uudistettu Tukholman-lippulaivamyymälä avautuu

Marimekko avaa täysin remontoidun lippulaivamyymälänsä Tukholmassa torstaina 7.9.2023. Designtalon uudistettu kokemuksellinen myymälätila sijaitsee osoitteessa Norrmalmstorg 4, yhdessä kaupungin keskeisimmistä ostosalueista, Östermalmilla. Alue tunnetaan kansainvälisten muoti- ja designbrändien keskittymänä.

Uudistettu Tukholman-lippulaivamyymälä edustaa Marimekon uusinta, dynaamista myymäläkonseptia, joka ilmentää designyhtiön optimistista ja luovaa lifestyle-filosofiaa. Kokemuksellisen ja jatkuvasti muuntautuvan myymäläkonseptin arkkitehtuurissa on viittauksia Marimekon Herttoniemen kangaspainoon. Tila on suunniteltu toimimaan inspiroivien visuaalisten kokemusten ja tapahtumien alustana sekä Marimekon yhteisön luovana kohtaamispaikkana. Myymälän tuotevalikoima sisältää vaatetusta, laukkuja ja asusteita sekä kodintuotteita.

”Marimekon Tukholman-lippulaivamyymälällä ja myöhemmin syksyllä avattavalla Kööpenhaminan-lippulaivamyymälällä on tärkeä rooli bränditunnettuudemme ja -positioinnin rakentamisessa laajemmin Skandinaviassa. Tukholman ja Kööpenhaminan lippulaivat on suunniteltu brändikulttuurimme sydämiksi, jotka inspiroivat niin nykyisiä kuin uusia Marimekon asiakkaita iloisella lifestyle-designfilosofiallamme, ja tukevat monikanavaista myyntiä alueella. Nämä myymälät ovat strategisia investointeja kasvumme skaalaamiseen kansainvälisillä markkinoilla tulevina vuosina”, sanoo Noora Laurila, Marimekon Region West -alueen myyntijohtaja.

Pohjois-Eurooppa on yksi Marimekon päämarkkina-alueista, ja Marimekko lähestyy markkina-alueitaan avainkaupunkien kautta.

Kuvia Tukholman-lippulaivamyymälästä on ladattavissa Marimekon kuvapankista.

Lisätietoja:
Lotta Roitto, Marimekon viestintä
lotta.roitto@marimekko.com

JAKELU:
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Vuonna 2022 yhtiön liikevaihto oli 167 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 30,4 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa, ja verkkokauppa palvelee asiakkaita 35 maassa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka. Konsernin palveluksessa on noin 460 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.com