ChemoMetecs mulige overtagelse af Ovizio Imaging Systems SA

MEDDELELSE NR. 278

11. oktober 2024

ChemoMetecs mulige overtagelse af Ovizio Imaging Systems SA

Som omtalt i selskabsmeddelelse nr. 276 har ChemoMetec afgivet et indikativt købstilbud på den belgiske virksomhed Ovizio Imaging Systems SA. Som tillige oplyst i meddelelsen, forventede ChemoMetec at gennemføre due diligence inden for tre uger og med overvejende sandsynlighed at gennemføre købet, hvis resultatet heraf var positivt.

Den omtalte due diligence og forhandlingerne om endelig købsaftale pågår fortsat, og såfremt disse afsluttes tilfredsstillende, er det fortsat ChemoMetecs forventning at gennemføre købet inden for de kommende uger.

Martin Helbo Behrens, CEO
Telefon: (+45) 48 13 10 20

Kim Nicolajsen, CFO
Telefon (+45) 48 13 10 20

Om Ovizio

Ovizio har udviklet en holografisk baseret celletæller, der primært anvendes inden for bioprocessing og celle- og genterapi. Ovizios produkt er direkte koblet til kundernes bioreaktorer via et engangsprodukt, som leveres sterilt og med en høj renhedsgrad. Med celletælleren kan celler kontinuerligt trækkes ud fra bioreaktoren og blive analyseret for derefter at blive returneret til bioreaktoren. Ovizio har en række anerkendte kunder inden for farma- og biotekindustrien og opnåede i 2023 en omsætning på 1,4 mio. euro, hvoraf en betydelig del kommer fra salg af forbrugsvarer og serviceaftaler.

Om ChemoMetec A/S

ChemoMetec udvikler, producerer og markedsfører instrumenter til celletælling og en lang række andre målinger.
ChemoMetecs instrumenter markedsføres globalt inden for blandt andet farma, biotek og landbrug. ChemoMetec har nogle af verdens førende medicinalvirksomheder blandt sine kunder.

ChemoMetec blev etableret i 1997 og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen. Se også www.chemometec.com