Statkraft laajentaa toimintaansa Pohjoismaissa avaamalla toimiston Suomeen

 (Oslo/Espoo, 3. maaliskuuta 2022) Statkraft avaa tänään toimiston Espooseen. Toimisto keskittyy tarjoamaan räätälöityjä sähkönhankintasopimuksia (PPA), joilla ratkaistaan teollisuusyritysten ja tuulivoimarakennuttajien, -sijoittajien ja -operaattoreiden sähkön myynti- ja hankintatarpeet.

 Uuden toimiston myötä Suomesta tulee 19. maa, jossa Statkraftilla on oma toimistonsa.

 ”Statkraft on toiminut Suomen markkinoilla jo useita vuosia Norjan toimistoista käsin. Espoon toimiston avulla vahvistamme paikallista läsnäoloamme”, kertoo Vice President Nordic Origination Einar Hoffart Statkraftilta.

 Viime vuonna Statkraft teki PPA-sopimukset sähkön toimituksesta Nesteen, Kemiran ja Kevan kanssa sekä PPA-sopimuksen sähkön hankinnasta Aquila Capitalin kanssa. Uuden Espoon toimiston vetäjänä toimii Fredrik Åkerlund, joka on työskennellyt Pohjoismaiden energiamarkkinoilla viimeiset 15 vuotta mm. Kinect Energy Groupissa ja Empower IM Oy:ssä.

 ”Suomalaisten asiakkaidemme on jo aika saada paikallisesti läsnä oleva kumppani. PPA-sopimusten tarjoajana ja välittäjänä Statkraft etsii energiaratkaisut sähköntuottajille ja teollisuusyrityksille. Asemamme ansiosta pystymme tarjoamaan kaikille markkinoiden osapuolille kilpailukykyisiä ja innovatiivisia palveluita sähkön myyntiin ja hankintaan”, Fredrik Åkerlund sanoo.

 Espoon toimistoon palkataan piakkoin lisävoimia Åkerlundin avuksi.

 Tietoja Statkraftista

Statkraft on kansainvälisesti johtava yhtiö vesivoiman alalla sekä Euroopan suurin uusiutuvan energian tuottaja. Konserni tuottaa vesivoimaa, tuulivoimaa, aurinkovoimaa ja kaasuvoimaa sekä toimittaa kaukolämpöä. Statkraft on globaali yhtiö energiamarkkinoiden alalla. Statkraft työllistää 4800 henkilöä 19 eri maassa.

Fredrik Åkerlund, Senior Originator & Office Manager Finland
Puhelin: +358 40 8282154