Norsk Hydro: Markedsdelen av Hydros tilbakekjøpsprogram for 2023-2024 fullført

Hydro har 31. januar 2023 fullført markedsdelen av tilbakekjøpsprogrammet for 2023-2024, som ble offentliggjort 22. september 2023. Programmet omfatter totalt 32 192 623 aksjer, hvorav 21 163 019 aksjer ble kjøpt i markedet. Resterende 11 029 604 aksjer vil bli kjøpt fra den norske stat ved Nærings- og fiskeridepartementet slik at departementets eierandel i Norsk Hydro på 34,26% forblir uendret.

De 32 192 623 aksjene vil bli kansellert etter godkjenning av den ordinære generalforsamlingen i mai 2024. Aksjene som har blitt kjøpt i markedet har hatt umiddelbar kontanteffekt, mens betalingen for de innløste aksjene fra staten skjer samtidig med kapitalreduksjonen i midten av 2024.

Vektet snittkurs for de 21 163 019 aksjene var 62,13 kroner.

Nedenfor er informasjon om siste transaksjoner foretatt under tilbakekjøpsprogrammet for Norsk Hydro ASA.

Oversikt over transaksjoner:

DatoAggregert daglig volum (antall aksjer)Gjennomsnittpris (NOK)Total transaksjonsverdi (NOK)
31.1.24 180 747  61,86  11 181 281
Tidligere transaksjoner 20 982 272

Totalt offentliggjorte tilbakekjøp under programmet 21 163 019  62,13  1 314 799 977

I forkant av tilbakekjøpsprogrammet eide Norsk Hydro totalt 15 096 878 egne aksjer. Etter gjennomføringen av overnevnte transaksjoner, eier Norsk Hydro ASA totalt 36 259 897 egne aksjer, tilsvarende 1,78% av Norsk Hydro ASAs aksjekapital.

Vedlegg: En oversikt over alle gjennomførte handler under tilbakekjøpsprogrammet som er utført i overnevnte tidsperiode er vedlagt denne meldingen og tilgjengelig på www.newsweb.no.

Denne opplysningen er informasjonspliktig i henhold til EUs Market Abuse Regulation og krav i henhold til den norske verdipapirhandelloven § 5-12.

Investorkontakt:

Martine Rambøl Hagen