HEIJMANS NEEMT VAN HEES TILBURG OVER

Het familiebedrijf Van Hees is voornamelijk werkzaam in Zuid Nederland op het gebied van grond-, weg- en waterbouw, zandwinning en sloopwerkzaamheden. Voor deze laatste activiteit exploiteert Van Hees onder andere een breekinstallatie. Daarnaast beschikt de onderneming, samen met derden, over een asfaltproductie installatie. Van Hees blijft onder eigen naam en management actief binnen de divisie Heijmans Infrastructuur en Milieu.

De netto omzet van Van Hees bedraagt circa € 27 miljoen (NLG 60 miljoen) op jaarbasis. Er zijn circa 125 werknemers in dienst van de vennootschap.

De geplande overname past binnen de strategie van de divisie Heijmans Infrastructuur en Milieu B.V., die streeft naar verdere schaalvergroting en complete dienstverlening aan de klanten van zowel Heijmans als Van Hees.

Ondernemingsraden van de betrokken ondernemingen zijn inmiddels om advies gevraagd, de vakbonden zijn geïnformeerd over de voorgenomen overname. Heijmans verwacht de acquisitie medio juni 2000 te kunnen afronden.