Bericht voor de pers, 11 september 2002

Guus Hoefsloot (52) is sinds 1984 werkzaam bij Hollandsche  Beton Groep N.V. (HBG) waar  hij sinds 2000 lid is van de raad van bestuur. Daarvoor was hij onder andere drie jaar werkzaam als lid van de  directie bij Kyle Stewart ltd., werkmaatschappij van HBG in London, en zeven jaar  als lid van de directie bij HBG Bouw en Vastgoed (voorheen onder andere Mabon). Voorafgaand aan de periode bij HBG heeft Guus Hoefsloot gewerkt bij ABN AMRO en Barclays Bank.

Berry Bemelmans, sinds 1 september  2002  voorzitter van de raad van bestuur van Heijmans, volgde  in die hoedanigheid Joop Janssen op die in verband met gezondheidsproblemen zijn functie vervroegd moest neerleggen.

"In  de afgelopen jaren heeft Heijmans de aansluiting gerealiseerd  met de top van de markt  in Nederland en België. De volgende stap is het verwerven van een positie in de top 10 van de Europese bouwmarkt. Dat vraagt kennis en ervaring met het werken in een internationale omgeving. Guus Hoefsloot heeft ruim 10 jaar managementervaring opgedaan bij het internationale bedrijf HBG. Zijn buitenlandervaring en zijn ervaring in de branche maken hem bij uitstek geschikt om leiding te geven aan de volgende fase van de expansie van Heijmans", aldus Berry Bemelmans.

Na de voorgenomen benoeming van Guus Hoefsloot tot voorzitter van de raad van bestuur in mei 2003 zal de raad van bestuur van Heijmans N.V. bestaan uit Guus Hoefsloot (voorzitter), Jacques van den Hoven en Dick van der Kroft.

Voor meer informatie:
Heijmans N.V.